2 pasiuni: Mindfulness și Aromaterapie

mindfulness aromaterapie

         Despre Mindfulness și Aromaterapie

Poate că cea mai cuprinzătoare definiție a noțiunii de ”mindfulness” este: „atenție focusată, plină de blândețe, bunătate și detașare”. Mindfulness înseamnă să fim prezenți în ACUM, total atenți la ceea ce simțim cu toate simțurile, atenți la gândurile care ne traversează mintea, fără a fi atașați de scenarii mentale și fără să judecăm. Suntem prezenți total ca Observatori.

Prin focusarea asupra percepțiilor senzoriale, asupra a ceea ce mirosim, gustăm, vedem, auzim sau atingem, precum și pe ceea ce percepem ca semnale interne ale corpului (senzații de sete, foame, dureri corporale, încordarea unor mușchi, relaxare etc.), mintea este sustrasă de la agitația ei obișnuită. Începem să nu mai trăim în minte, nu mai suntem ”doings”, ci ”beings”. Devenim vii cu adevărat.

Până în epoca actuală a validării sale științifice, vindecătorii au utilizat atitudinea mindful (Atenție, Empatie detașată și Observare a efectelor) pentru a descoperi și utiliza virtuțile plantelor, condimentelor și alimentelor.

Putem să experimentăm contactul mindful prin aromaterapie, prin contactul cu uleiurile esențiale: difuzate, prin masaj, prin inhalare din palme, aplicate pe piele în scop cosmetic etc. Pentru a afla CUM, descarcă materialul atașat aici și experimentează!

         Duetul mindfulness – aromaterapie

         Atitudinea ”mindful” poate însoți actul respirator. De exemplu, ne putem propune să stăm liniștiți pe un fotoliu sau să ne plimbăm, focusându-ne pe respirație, fără a o modifica sau controla în vreun fel. Observăm cu pătrunde aerul prin nări, cum ajunge în plămâni, cum coboară diafragma și se dilată un pic abdomenul, apoi cum aerul iese prin nări și abdomenul se relaxează… ne focusăm pe respirație: cum pătrunde aerul cu vaporii de ulei esențial prin nări, mirosul, ce senzații ne produce, unde resimțim ceva în corp… observarea respirației și inhalării, și efectul uleiului în corp, asupra emoțiilor și gândurilor.

         Atitudinea mindful întărește sistemul imunitar, încetinind procesele de secreție în corp a adrenalinei și substanțelor care ne mențin pe modulul fight-flight-freeze, sau cele care accelerează procesele de îmbătrânire, sau cele care conferă senzația că „nu mai avem timp”. Astfel, sistemul imunitar are timp să se refacă, organismul elimină toxinele mai eficient, se amorsează procese de întinerire și refacere a vitalității. Când folosim un ulei cu tropism respirator – RC, Eucalipt, Mentă, Balsam fir, ne putem orienta atenția asupra observării actului respirator, a modului cum plămânii ne mențin în viață, cultivării unei stări de recunoștință și iubire față de proprii plămâni, contemplării lor cu seninătate, bucurie și încredere.

         Cum alegem un ulei esențial?

         Înainte de a alege un ulei esențial, este indicat să citim ingredientele de pe eticheta sa, înainte de a-l aplica pe piele. Este important ca uleiurile folosite să fie de grad terapeutic, deci să fie 100% naturale, extrase din culturi organice și procesate fără aditivi chimici. Unele uleiuri pot avea un efect puternic pe piele (observabil prin înroșire, ușoare înțepături etc.), și este bine să nu le apșicăm pe zonele sensibile (sub ochi, în nări sau în urechi). Cea mai bună metodă de folosire a acestor uleiuri este de a le combina cu un ulei gras (argan, migdale, avocado, cocos, jojoba etc.) – adăugăm câteva picături de ulei esențial în uleiul-bază, și astfel putem realiza, de exemplu, masajul anumitor zone ale corpului, fără a irita pielea.

         Dacă nu știți cu ce ulei să începeți, puteți să stabiliți dacă uleiul preferat se numără printre următoarele: lavandă, eucalipt, portocală, lămâiță (lemongrass), mentă, lămâie sau busuioc. Găsiți o aromă pe care ați dori să o inhalați câteva minute, și odată ce v-ați ales uleiul esențial, puteți începe practica de respirație conștientă a acestui ulei, emanat în aer cu ajutorul unui difuzor.

         Vorbim efectiv de o nouă stare și o nouă practică terapeutică, Mindful Aromatherapy (aromaterapie practicată cu atenție), care ne ajută: 1. Să studiem caracteristicile fizice și subtile ale fiecărui ulei esențial; 2. Să ne îmbunătățim relația cu propriul corp: să-l simțim, să-l iubim, să-l integrăm și să-l acceptăm, să-l hrănim sănătos, să-l tratăm sănătos…

        Mai multe despre mindfulness și aromaterapie găsești aici.